Відгуки від наших важливих

Latest Comments

7 травня 2025 року громадська організація «Життя» разом із Центром громадського здоров’я та Київським міжнародним інститутом соціології провели пресконференцію «Яскраві вироби — темні наміри: 45% молоді вживає тютюнові та нікотинові вироби. Як діяти державі?». Про це повідомили у Центрі громадського здоров’я.

Під час події були презентовані результати двох всеукраїнських опитувань щодо вживання тютюнових та нікотинових виробів серед дорослих, а також дані про ставлення населення до тютюнових виробів для електричного нагрівання. Також оголошено початок спільної національної інформаційної кампанії ГО «Життя» та Центру громадського здоров’я, спрямованої на захист молоді від тютюну.

Що показують опитування

Опитування, проведене КМІС у лютому — березні 2025 року, свідчить про повернення негативної тенденції до зростання споживання тютюнових та нікотинових виробів. Нині 31% українців використовують такі вироби: 27% — щоденно, 4% — епізодично. Чоловіки вживають їх частіше, ніж жінки: 41% проти 16%.

Найбільше зростання споживання зафіксоване серед молоді віком 18–39 років: 45% проти 33% у 2024 році. Молоді люди залишаються основною цільовою аудиторією тютюнової індустрії.

Поширення тютюнових виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) та електронних сигарет стало одним з чинників збільшення використання тютюну та нікотину. Серед молоді 18–29 років 37% використовують ТВЕН, а 39% — електронні сигарети.

За даними КМІС, 21% споживачів тютюнових і нікотинових виробів поєднують два або три типи продукції. Найчастіше таке явище зустрічається серед молоді 18–29 років — 45%. Найпоширеніша комбінація — сигарети та ТВЕН.

Маркетинговий вплив тютюнової індустрії

Одним із чинників високого споживання тютюнових виробів і ТВЕН серед молоді є активні маркетингові стратегії. За даними опитування «Споживання та ставлення до тютюнових виробів для електричного нагрівання», проведеного КМІС, 43% українців стикаються з рекламою ТВЕН, а серед молоді 18–29 років цей показник сягає 75%.

Найчастіше рекламу помічають у торговельних точках та в інтернеті. Молодь віком 18–29 років найчастіше бачить її саме онлайн — 59%.

Більшість користувачів ТВЕН обирають ароматизовані продукти — 63%, а серед молоді цей показник досягає 81%. Це вказує на роль ароматизаторів у привабленні молодих людей. Крім того, 38% молоді 18–29 років вважають, що ТВЕН є менш шкідливими, ніж сигарети.

Підтримка регулювання ТВЕН

Опитування демонструє високий рівень підтримки населення щодо посилення правил стосовно TVЕН і пристроїв для їх використання:

81% підтримують впровадження графічних медичних попереджень на упаковках ТВЕН та пристроях;

70% — за заборону викладки тютюнових виробів у місцях продажу та реклами брендів пристроїв;

65% — за заборону ароматизованих ТВЕН;

70% — за підвищення акцизу на ТВЕН до рівня зі звичайними сигаретами.

У Верховній Раді на розгляді перебуває законопроєкт №12091, спрямований на захист дітей та молоді від залучення до вживання нових тютюнових та нікотинових виробів. Документ розроблено на основі Рамкової конвенції ВООЗ та оновленої Директиви 2014/40/ЄС.

Прийняття законопроєкту №12091 сприятиме виконанню Стратегії демографічного розвитку до 2040 року, оскільки вживання тютюну є одним із ключових чинників розвитку захворювань, втрати працездатності, інвалідизації та передчасної смертності. Щороку через хвороби, пов’язані з тютюном, в Україні помирає понад 100 тисяч людей.

Національна інформаційна кампанія

На пресконференції оголосили про старт національної інформаційної кампанії «Яскраві вироби — темні наміри. Захисти молодь від пасток тютюну та нікотину», створеної Центром громадського здоров’я та ГО «Життя» до Всесвітнього дня без тютюну ВООЗ, який проводиться щороку 31 травня. Кампанія відповідає Стратегії демографічного розвитку до 2040 року та спрямована на привернення уваги до поширення тютюну серед молоді та виявлення механізмів впливу тютюнової індустрії.

CATEGORIES:

Новини

Tags:

No responses yet

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *